Setiap D.I.Y 100gm per pek (Kering) 1-9 pek = RM 15.00, 10-59 pek = RM 9.00, 60-100 pek = RM 7.00, 101 pek ke atas = RM 5.00, **Barang akan di pos menggunakan pos laju RM6.00

Harga untuk setiap bekas sekali makan (PMC Puple AAA/Ungu) 10 bekas RM15.00 (cukup utk makan pagi dan malam selama 5 hari) 20 bekas RM20.00 ** Untuk bekas hanya ada cod area: TNB Bangsar / Telekom Puncak Rebung / Kerinci / Pantai Dalam/ Subang Airport / Taman Medan Klang Lama / Sri Manja & Sentosa/Old Town PJ state / Amcorp Mall (untuk bekas tidak boleh di POS takut rosak. Berminat blh sms di 0173204498 tqsss..

Tuesday 7 May 2013

PMC Puple AAA Alternatif bagi Merawat Tiroid - Berdasarkan Pengalaman

PMC Alternatif untuk merawat Tiroid
Bahaya tiroid.. ini adalah pengalaman ct dan maksu (Mak Saudara).. kitorang berdua memang mempunyai masalah tiroid.. antara tanda-tanda yang biasa.. berat badan turun mendadak, jantung akan berdebar, tangan /kaki akan menggeletar, badan menjadi panas, panas baran dan bahagian leher jugak akan ada bengkak kan..

Mula-mula tuh jenuh jugak makan ubat doctor sebab tak boleh tidak mesti habiskan ubat yang doctor bagi kalau tak tiroid akan kembali mengganas.. ingat tiroid tak bahaya rupa rupanya dia mampu memendekkan hayat seseorang sebab jantung akan mengepam dengan cepatnya sebab tuh la orang  yang ada tiroid akan selalu rasa berdebar jadi kalau biasa jantung pam 60-80 kali seminit tapi bagi pesakit tiroid jantung akan bergerak hingga 200 kali seminit!maknanya kalau jantung dicipta untuk tahan sampai umur 70 tahun umur 35 memang saat kritikal.. huhuhuu tak pulak kata tiroid tuh bahaya..

Tapi kan sejak mengamalkan PMC puple AAA nih Alhamdulillah tiroid ct dah pulih.. ingat ct sorang jer rupernyer maksu pun cakap yang doctor  dah mengistiharkan yang maksu bebas tiroid dalam tempoh 2 bulan dia mengamalkan PMC puple Alhamdulillah.. jadi bagi yang ada masalah tiroid jangan takut untuk makan PMC puple.. tapi makan ikut aturan lah..


Biasanya ct akan galakkan ctmer makan 2 kali sehari.. waktu pagi sebelum sarapan dan sebelum tidur.. tapi untuk minggu pertama sahaja.. masuk minggu kedua sehari makan sekali ja dah cukup.. dalam 2 sudu besar ja jangan pulak makan sampai bermangkuk nanti boleh jadi keracunan iodine.. makan apa pun kalau berlebihan tak bagus tau.. macam epal pun kalau sehari makan 10 biji tak ke terlebih lawas hehehee..

Testimoni Pesakit Kencing Manis
Ok testimoni kencing manis nih ct dapat untuk geng makcik-makcik yang susah sangat nak turun ..jangan tak tau kalau tak minum /makan manisan pun akan ada kencing manis sebab nasi yang kita makan salah satu penyumbang diabetes tau!So diorang amalkan

PMC Puple nih ..cam tak percaya pulak bila makcik- makcik nih bagitau yang kadar diabetes diorang turun..selama nih punya lah payah nak turun..PMC Puple nih bukan lah ubat diabetes tapi makanan kesihatan so dia akan pulihkan bahagian badan yang tak ok.. bila badan sihat penyakit pun dapat dielak kan.. murah ja makanan dia 100gm baru RM15.. tahan hampir 3 minggu tau!

Testimoni Darah Tinggi
Ok nih pulak cerita adik mak mertua lah.. selalu Cik Ana dia tak berapa sangat nak makan PMC tapi bila tengok mak mertua dia makan mata makin terang.. kulit pun dah ok so dia pun semangat nak makan pmc yang dah lama berkurung dalam peti ais heheh..

Alhamdulillah tekanan darah Cik Ana turun tau.. :) jadi sapa-sapa yang nak cuba boleh sms ct.. nak beli 1 kg pun boleh.. simpan dalam peti ais lagi tahan lama…

Cara nak simpan PMC Puple supaya tahan lama
Ini soalan yang selalu ctmer ct tanya ..ya lah kalau dah beli 1 kg takkan nak masak semua kan.. ct ada jugakla tanya supplier cam mana nak simpan pmc nih sebab yang ct perasan bila kena udara dia akan jadi bergaram..dia kata tak payah simpan dalam peti sejuk letak ja kat luar..

tapi yang ct perasan pmc akan jadi cepat bergaram bila simpan kat luar jadi cara yang selamat taknak pmc cepat bergaram letak dalam bekas tuppaware/tipuware tak kisahlah campak masuk dalam peti ais jadi tahan lagi lama..

PMC akan bergaram untuk lindunggi nya daripada bacteria jadi makan lama akan jadi banyak garam yang keluar bila dah banyak sangat garam PMC akan mereput dengan sendirinya.. rugi la pulak kalau PMC rosak kan so letak ja dalam peti ais.